čtvrtek 9. ledna 2014

Het Kapittel Watou Tripel Abt

Pivo jsem nikdy dříve nepil a dokonce jsem si ho nikdy ani nevšiml v pivotékách, ikdyž se v nich vyskytuje dosti často, alespoň v posledních měsících. Lahev byla ročník 2008 nebo 2009. Po jejím otevření nás zaujal zejména korkový uzávěr. Jeho vzhled a vůně nás zaujala více než pivo samotné. V místě kontaktu s pivem byl černý jako bota a voněl naprosto stejně a intenzivně jako limonáda Top&Topic nikoliv jako bota. Pivo bylo určitě nějakou dobu uskladněno ve vodorovné poloze, takže bylo v kontaktu se zátkou. Já se snažím razit myšlenku, že to není při použití aglomerované zátky úplně správné a dokonce i Chimay má na svých lahvích piktogramy, které upřednsotňují skladování ve svislé poloze. Stejně tak se skladují dnes i sekty, ikdyž ty mají zátky mnohem sofistikovanější, kdy se smáčí ve víně pouze část zátky z kvalitnějšího korku. Pivo po nalití neslo tradiční znaky stařeného ejlu. Nemělo tolik intenzivní říz, vykazovalo známky pozvolné oxidace, plavalo v něm plno hrubých nečistot, bylo sametovější. Kromě už lehčí vůně hroznové limonády v pozadí byla přítomna i dominantní vůně medu, pivo bylo hutné, sladové a sladší, po chmelu se slehla zem. Na závěr mám ještě poznámenáno cosi o rozinkách v rumu. Docela dobré pivo, které mi vyhovovalo, připomínalo mi sladové barleywine. Předpokládám, že čerstvé bude šumivé, fenolové a dobře chmelené, úplně jiné.

Žádné komentáře:

Okomentovat