sobota 17. srpna 2013

Fénix

Styl: pivo (zmutované kvasinky)
Výrobce: ČR
EPM: neuveden, resp. se mi nechce probírat těmi lacinými marketingovými zvratkami
C2H5OH: 4,7 % objemových
Místo, způsob konzumace: na samotě, havlované - DMT: 12.03.2014 (Albert Kounicova)

Tohle pivo jsem měl poprvé a naposeldy v restauraci k velmi dobrému obědu. Tenkrát mi chutnalo. Na internetech se zjevila řada existencí, rozumbradů a fríkulinů, kteří tohle pivo stavěli na tu nejnižší úroveň. Tak jsem si řekl, že si teda to havlované taky koupím. Vůně naprosto perfektní, bavorský weizen, jak si ho pamatuji, lehce kořeněný jako belgický wit. Taký hybrid. Úplně jsem po těch českých nezdarech zapomněl, jak může weizen vonět. Sice to není pomerančová kůra ani skutečné koření, ale jen přírodní aroma, nicméně toho není v pivu zase tak moc. Na vůni opravdu příjemné. Barva do oranžova. Chuť je prostě odpovídající stylu, ale o hrůze se rozhdoně psát nedá. Klasické plnější tělo, lehce nahořklé, koření, suchý závěr, citrus. Žádné ulpívající rušivé chutě kromě lehkých projevů zmiňovaných přírodních aromat pomeranče a nejspíš koriandru. Ty však vstupují na scénu až později. Nechápu tolik negativních ohalsů a jsem opět zklamán. Chci hodnotit opravdu špatná piva a tohle se mi, navzdory zmutovaným kvasinkám, nezdá.


Žádné komentáře:

Okomentovat