čtvrtek 15. srpna 2013

Aventinus Eisbock

Styl: pivo (zmutované kvasinky)
Výrobce: Bundesrepublik Deutschland
EPM: 28 %
C2H5OH: 12 % objemových
Místo, způsob konzumace: Ochutnávková pivnica, točené i čepované

Tohle pivo jsem nepil poprvé a navíc jsem si vědom faktu, že Schneider, stejně jako třeba Karg, pracuje pouze se zmutovanými kvasinkami, bohužel. Aniž bych si tedy četl popis piva, věděl jsem dobře, do čeho jdu. Osobně jsem se weizenů po mnoha návštěvách jižního Bavorska již před léty doslova přepil. Nepohrdl bych svěží kvalitní "pšenkou" servírovanou k bavorským klobáskám na snídani, ale jinak s tímto typem piva nejsme moc kamarádi. Z lásky se stala skoro nenávist. Tmavé pšeničné jsem navíc neměl nikdy rád, snad kromě piva Unertl Ursud. Weizenbock potom považuji za největší prznění dobře připravené mladiny a za zásadní zlo. Eisweizen musí byt logicky arcizlo. K samotnému vymražovanému Aventinovi bych tedy jen krátce napsal následující. Pěna pěkná a kvalitní, barva rozlité kávy v rozbahněné louži. Hned po zákalu vás zklame i vůně. Brutální senzorická vada, jako když kvasíte plzeňským kmenem za vysoké teploty a neustálého okysličování mladiny. Přidává se i příjemnější vanilka. Klasická plastovo-kovovo-banánová záležitost. Nemá smysl se asi zabývat vůněmi a chutěmi typickými pro luxusní, silná tmavší piva. Ovoce, sušené ovoce, karamel, toffee, sojovku či náznaky hovězích steaků naprosto přebíjí a zabíjí "banány a hřebíček". Kousek, co jsem pil v OP, měl navíc docela výraznou kyselost, což si z minulé várky nepamatuji. Ale kyselost by nemusela být na škodu, KDYBY TAM NEBYLA TA HOVNA ZE STRESOVANÝCH ČI ZMUTOVANÝCH KVASINEK! Ne, tyhle estery tady prostě nepřekousnu. Francouz by řekl: "Cul!"

Žádné komentáře:

Okomentovat