úterý 24. února 2015

Zase to Německo - Zwei

Konečně je tu druhý díl a s ním i slíbené pivovary, které jsme v rychlosti navštívili po cestě do legendárního Bambergu. Jako první jsme zkusili štěstí v pivovaru Schnupp. V pivovarské hospodě, která je součástí hotelu, nikdo nebyl. Po chvilce se odkudsi vynořil číšník. Řekli jsme si o pivo a že půjdeme na zahrádku za hotelem. Dozvěděli jsme se, že pivovar už nevaří. Místo piva Schnupp jsem si dal tedy Nickel Vollbier. Čekal jsem tmavší záležitost. Bylo to světlé a bohužel plné sladiny či mladiny, ale pít se to ještě dalo, možná proto, že bylo perfektně teplé. Ostatní piva jsem raději snad ani nechutnal, ale byla prý ještě horší a to tak, že by to ani v Lucky Bastardovi nepili.

  

Z komína se nekouří, bedýnky zejí prázdnotou.

Mladinový Nickel

V očekávání lepších zítřků jsme se vydali znovu na cestu a sice hledat pivovar Will. GPS souřadnice nás přivedly přímo do cíle. Chvíli jsme nevěřícně stáli před autoservisem Will, který nabízel tak maximálně tabákové výrobky a to ještě z automatu. "Hladinka" po pár pivech už byla příjemná a počasí též, takže jsem se docela dobře bavil. Řidič ale začínal být lehce nervózní a s mým tvrzením, že jsme na místě, odmítal souhlasit. Vzhledem k jeho neustálé nespokojenosti jsem tedy navrhl zajet blíže ke kostelu, načež nám i místní žena potvrdila, že je to právě tím směrem.

Zavřený "pivovar" Auto - Will

Skutečný pivovar Will

Pivovar se nám podařilo konečně najít. Sláva! Dokonce měl i otevřeno a piva byla velice dobrá, stejně tak atmosféra. Pěkná zahrádka na nádvoří byla obklopena mohutnější, přitom však malebnou venkovskou architekturou. Pár budov patřilo přímo k pivovaru. Při hovoru s relativně mladým sládkem jsme jen nakoukli do útrob pivovaru, ale dovnitř jsme nešli. Dali jsme si pouze nějaká piva venku. Pro pivo si bylo potřeba zajít k okýnku, jak zde bývá často zvykem. Dal jsem si Sommer bier - zlatavé, lehce máslíčka, plné, sladové, prostě dobré. Na léto mi ale připadalo trochu těžší, českým konzumentům by tedy mohlo plně vyhovovat. Dunkel jsem jen ochutnal, působil čerstvě, byl docela lehký, dobře suchý až chmelově trpký a tedy velmi povedený.

Sommer bier Will

Připozdívalo se, takže jsme museli krotit své nadšení a pokračovat dál. Die Nächste Haltestelle Hübner Bräu Steinfeld. K tomuto malému pivovaru u hlavní silnice musí člověk mírně do kopce a k pivovarské hospodě ještě o pár metrů dál do ještě prudšího kopce dlážděného kočičími hlavami. V útulné hospůdce jsme si dali u stolu hned u lacině vyhlížejícího malého výčepu vynikající Vollbier. Obsluha byla příjemná, hospůdka relativně plná, včetně malé zahrádky přímo před vstupem do budovy. Větší zahrádka se slunečníky je před štítem budovy nad silnicí. Při rozhovoru se zaměstnanci jsme si prohlídli sklípek a zjistili, že samospádovým soudkům (Stichfass) říkají zkráceně Bayrisch. Hezké místo, opět stojí za návštěvu.

Štít domu pivovarské hospody


Další pivovar Hartmann nás čekal ve Würgau. Starý pivovar zel prázdnotou, ale věřím, že se v něm stále vaří. Na rozdíl od okolní přírody mě návštěva pivovarské hotelové restaurace skutečně nepotěšila. Interiér byl celkem pěkný, jedná se spíše už o větší restauraci než venkovskou hospodu. Co mě však děsilo, byl způsob točení všech piv. Hezkou chvíli jsme na pivo čekali, takže jsme si tu hrůzu mohli krásně užívat. Vlasta, jenž si zakládá na správném ošetření a servírování piva, toto nevydržel a šel raději ven na prázdnou zahrádku. Páni si koupili lahvová piva a jeden z několika druhů sudového. Já jsem si poručil něco jako snad kellerbier. Madam mi to začala točit zkušenou rukou zmrzlináře. Bohužel si v průběhu akce pípa odplivla a pak už nevydala ani kapku piva. To ji vůbec netrápilo, protože mi to dolila nějakým lahvovým. Perfektní prácička. Vykulení jsme vylezli za Vlastou na zahrádku, kde jsem se pokusil piva napít. Už nevím, jestli to bylo mladinové nebo sirovodíkové, byl jsem ze všeho asi tak v šoku, že jsem si nic nezapsal. Vím jen, že to bylo opravdu hnusné. Myslím, že ani u piv ostatních to nebyla žádná velká sláva, ale lahvová piva byla prý celkem dobrá.


Liga mistrů v čepování/točení piva

Úžasný znamená rusky strašný

Pokračovali jsme k poslední zastávce před Bambergem do Schesslitzu. Zde chtěl Vlasta anektovat pivovar Senger Hans Brauerei, ale ten vypadal zavřeně a pivovarskou hospůdku jsme nenašli. Zavítali jsme tedy do pěkné staré pivovarské hospody Schmitt-Bräu, kde jsme si dali slušný pils. Schmitt-Bräu je létající věc a tento světlý, svěží, tvrdší pils by měl být vařen v Schlossbrauerei Reckendorf.

Schmitt-Bräu Edel Pils


Hezká a originální vizitka pivovaru Hübner Steinfeld

Žádné komentáře:

Okomentovat