neděle 16. února 2014

Cantillon Grand Cru Bruocsella Lambic Bio 2010

První týden v lednu ke mně dorazily z Bruselu kromě Chimay Blue i tři lahve kyselých belgických piv. Dvakrát Oude Geuze od 3 Fonteinen a poslední sedmička byla z pivovaru Cantillon. 3 Fonteinen jsem již znal, ale Bruocsella Lambic nikoliv. Našel jsem si na internetech pouze cenu, abych věděl, jak moc je to v centrálních bruselských pivotékách drahé. Sice levnější než v Brně, ale drahé to tedy je značně. Geuze od 3 Fonteinen bylo plněno až skoro po zátku a navíc bylo dost sycené, takže mi zátka lehce vyskočila do dlaně a pivo po vteřině ejakulovalo na linku a dlažbu v kuchyni. Cantillon byl tradičně uzavřen neaglomerovanou korkovou zátkou, která byla ukrytá pod běžným korunkovým uzávěrem. Tentokrát jsem pivo otvíral s připravenou sklenicí a patřičným respektem. Zbytečným respektem, protože jsem musel zátku páčit vývrtkou, jako z běžného vína.


Při nalévání do sklenice, se žádná pěna nekonala, žádné bublinky plynů, prostě nic. Pivo bylo úplně ploché. Trochu více kyselá chuť u Cantillonu nepřekvapila, pořád to bylo méně než u krieku od stejného pivovaru. Příjemná funky stodola, trpčí, jen lehká nahořklost. Myšlenka na čistý neblendovaný mok mě sice přepadla okamžitě, ale vzhledem k údajné totální nedostupnosti raw/straight Lambiců jem ji hned přemohl. Pomyslel jsem si, že se stala asi někde chyba při stáčení. Příznaky už sice jasnější být nemohly, ale musel jsem se pravdu nakonec dočíst až později na internetech Cantillonu. Opravdu je to čistý nemíchaný Lambic.

Žádné komentáře:

Okomentovat